Over PVI adviesbureau voor persoonsgerichte zorg
De zorg staat op de drempel van een nieuwe tijd. Technologische ontwikkelingen bieden kansen, terwijl complexere problemen zorgen voor extra druk. PVI kent deze uitdagingen. We staan niet aan de zijlijn, we zijn dagelijks actief in de zorg. We vertalen ideeën en beleid naar oplossingen die werken. lees meerOver PVI adviesbureau voor persoonsgerichte zorg
De zorg staat op de drempel van een nieuwe tijd. Technologische en medische ontwikkelingen bieden kansen, terwijl complexere problemen en de vraag om doelmatigheid extra druk geven.Adviesbureau Procesverbetering en Implementatie (PVI) kent deze uitdagingen als geen ander. We staan niet aan de zijlijn, we zijn dagelijks actief in de zorg. Iedere dag vertalen we ideeën en beleid naar oplossingen die werken in de praktijk. Of het nu gaat over slimmer samenwerken, een betere patiëntflow of continu verbeteren.
Daarbij is persoonsgerichte zorg de basis: we zien de patiënt als partner. Alleen samen komen we tot antwoorden die aansluiten op de uitdagingen van onze tijd.
Waar kunnen we u mee helpen?
Persoonsgerichte zorg
Adviesbureau PVI kent deze uitdagingen als geen ander. We staan niet aan de zijlijn, we zijn dagelijks actief in de zorg. lees meerPersoonsgerichte zorg
Uiteindelijk staat alles wat wij doen ten dienste van de patiënt. We zijn altijd op zoek naar wat voor het individu de meeste waarde toevoegt. Dat kan alleen in samenwerking met de patiënt en zijn naasten. Op de eerste plaats natuurlijk in het individuele zorgproces van de patiënt waarbij hij een gelijkwaardige partner in het behandelteam is. Gelijkwaardigheid ontstaat o.a. door het volledig geïnformeerd zijn om samen te kunnen beslissen voor de best passende zorg en behandeling. Daarnaast zijn we ook op zoek naar wat de meeste waarde voor de patiënt toevoegt in het zorgpad en betrekken wij hen bij het (her)inrichten van zorgprocessen.
Adviesgroep PVI helpt onder andere bij:
- Vóór het doorvoeren van aanpassingen of verbeteringen:
- Het organiseren van bijeenkomsten met zorgverleners en patiënten. Bijvoorbeeld spiegel- en focusbijeenkomsten of worldcafé’s met ervaren gesprekleiders;
- Het opzetten van bijvoorbeeld patiëntenpanels waar zij meedenken over specifieke thema’s.
- Tijdens en na aanpassingen of verbeteringen:
- De invoering van deelname van patiënten aan verbeter- en uitvoeringsteams;
- Evaluatiebijeenkomsten met patiënten en zorgverleners.
- In het proces:
- Het samen beslissen, bijvoorbeeld door ontwikkeling en implementatie van keuzehulpen en coaching in de spreekkamer;
- Het opzetten en implementeren van deelname van patiënten aan MDO en complicatiebespreking;
- Teamtrajecten voor ontwikkeling en samenwerking ten behoeve van persoonsgerichte zorg.
Samenwerking in netwerken
Voor de patiënt willen wij ervoor zorgen dat er geen sprake meer is van terug- of doorverwijzing, maar van doorbehandeling in een netwerk. Bijvoorbeeld door hetzelfde team, op een andere locatie, of in een wijknetwerk. lees meerSamenwerking in netwerken
Voor de patiënt willen wij ervoor zorgen dat er geen sprake meer is van terug- of doorverwijzing, maar van doorbehandeling in een netwerk. Bijvoorbeeld door hetzelfde team, op een andere locatie, of in een wijknetwerk.
Voorbeelden van netwerksamenwerking waarbij een collega van onze adviesgroep betrokken is, zijn: Netwerk 100, ParkinsonNet en samenwerking binnen de Transgenderzorg. Op gebied van transmurale samenwerking zijn we betrokken bij ziekenhuisverplaatste zorg en ontwikkelingen binnen de transferzorg.
Netwerksamenwerking kenmerkt zich doordat de netwerkpartners:
- Gedeelde waarden, visie en ambities hebben over de zorg;
- Onderling geven en nemen, bijvoorbeeld van kennis, ervaring en faciliteiten;
- Oprechte interesse hebben in elkaars belangen en de eigen belangen worden gewogen in het grotere geheel van de gezamenlijke ambitie;
- De eigen identiteit en bestuurlijke zelfstandigheid behouden.
Veilige en doelmatige zorgprocessen
Veilige zorg tegen lage kosten. Dat bereiken we door zorgprocessen te optimaliseren. Daarbij blijft de stip op de horizon altijd hetzelfde: het creëren van waarde voor de patiënt.
lees meerBezoekadres
Bezoekadres
Philips van Leydenlaan 25
6525EX Nijmegen
Postadres
Afdeling Adviesgroep Procesverbetering & Implementatie - Huispost 345
Gebouw tandheelkunde
Postbus 9101, 6500 HB Nijmegen