Wat is mijnRadboud?

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde online omgeving een deel van uw persoonlijke medisch dossier inkijken. Op elk moment en via elke computer, tablet of smartphone. In mijnRadboud kunt u:

  • medische vragen stellen aan uw behandelteam
  • een of meerdere foto’s ter verduidelijking meesturen met uw medische vraag
  • afspraken inzien of afzeggen
  • vervolgafspraken maken (de eerste afspraak kunt u niet maken via mijnRadboud)
  • uw afspraak voorbereiden
  • uw afspraak in uw digitale agenda plaatsen (inclusief routebeschrijving naar het Radboudumc)
  • met uw smartphone aanmelden voor uw afspraak bij de aanmeldzuil op de polikliniek
  • uitslagen zien van laboratoriumonderzoek, inclusief uitslagen van andere ziekenhuizen en instellingen als dit laboratoriumonderzoek bij het Radboudumc is uitgevoerd
  • uitslagen zien van weefselonderzoek
  • uitslagen inzien van radiologieonderzoek
  • uitslagen inzien van nucleaire geneeskundeonderzoek
  • resultaten van metingen inzien
  • een overzicht zien van de medicatie die u gebruikt en herhaalrecepten aanvragen
  • brieven lezen die verzonden zijn door behandelaars van het Radboudumc, bijvoorbeeld aan uw huisarts
  • in sommige gevallen vragenlijsten invullen en zelf medische gegevens bijhouden
  • tijdens uw opname een aantal gegevens over uw opname inzien
  • uw dossier downloaden
  • uw berichtinstellingen aanpassen
  • het ontvangen van afspraakbrieven per post aanzetten via de berichtinstellingen
  • uw persoonsgegevens wijzigen

Heeft u vragen of problemen met mijnRadboud? Neem dan contact met ons op. Bel naar (024) 361 44 43 of stel uw vraag per mail.

Patiëntenzorg mijnRadboud

Wat is mijnRadboud?

Met mijnRadboud kunt u in een beveiligde online omgeving uw persoonlijke medisch dossier inkijken. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf een vervolgafspraak maken of uitslagen van onderzoeken inzien. Gewoon vanuit huis met een computer, tablet of smartphone.

lees meer

Veelgestelde vragen

Heeft u nog vragen? Bijvoorbeeld over aanmelden of over in- en uitloggen? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan contact op per mail of telefoon. lees meer

Helpdesk digitale zorg

Bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 12.00u en tussen 13.00 en 17.00u
(024) 361 44 43
contact

Uw afspraak­bevestiging digitaal, tenzij

U ontvangt uw afspraakbevestiging digitaal via mijnRadboud. Wilt u deze ook per post ontvangen? Pas uw berichtinstellingen aan via mijnRadboud. lees meer

Uw afspraak­bevestiging digitaal, tenzij

Als u gebruik maakt van mijnRadboud ontvangt u uw afspraakbevestiging en afspraakwijzigingen online via mijnRadboud. Wilt u ook afspraakbrieven per post ontvangen? Pas dan uw berichtinstellingen via de webversie van mijnRadboud aan of geef uw voorkeur door aan de baliemedewerkers. 

Lees onderstaand hoe u uw instellingen kunt wijzigen:
  • log in in mijnRadboud via de webversie (niet via de app)
  • selecteer onder het tabblad ‘Instellingen’ de ‘Berichtinstellingen’ 
  • ga naar ‘Afspraken’
  • klik bij ‘Afspraakbrief’ op het posticoontje en meld u aan
U ontvangt de onderstaande afspraakinformatie online via mijnRadboud:
  • e-mailnotificatie voor afspraakbevestigingen
  • e-mailnotificatie voor wijzigingen in uw afspraak
  • barcode waarmee u zich via de mijnRadboud-app kunt aanmelden bij de aanmeldzuil
Daarnaast ontvangt u twee dagen voor uw afspraak een herinnering via sms.

Download de mijnRadboud app

Gebruik de barcode om u aan te melden bij de aanmeldzuil. U vindt de barcode in de webversie van mijnRadboud onder het tabblad ‘Mijn afspraken’, in de mijnRadboud-app onder het icoon ‘Barcode’.

Met de DigiD-app inloggen in mijnRadboud

De overheid wil graag dat mensen veilig en betrouwbaar kunnen inloggen bij overheidsinstanties en zorginstellingen. Daarom moeten ook zorginstellingen overgaan naar inloggen met DigiD. Radboudumc start hier vast mee.

lees meer

Met de DigiD-app inloggen in mijnRadboud

De overheid wil graag dat mensen veilig en betrouwbaar kunnen inloggen bij overheidsinstanties en zorginstellingen. Daarom moeten ook zorginstellingen overgaan naar inloggen met DigiD. Op weg naar deze toekomstige verplichting start het Radboudumc alvast met inloggen via DigiD voor alle nieuwe gebruikers van mijnRadboud. U heeft hiervoor de DigiD-app nodig.

Patiënten die mijnRadboud al gebruiken adviseren wij om ook in te loggen via de DigiD-app in plaats van met uw gebruikersnaam en wachtwoord. De huidige inlogmethode met gebruikersnaam en wachtwoord blijft nog tijdelijk bestaan naast de inlog via de DigiD-app.

Waarom inloggen via de DigiD-app?

Sommige gegevens zijn extra privacygevoelig. Gegevens over uw gezondheid bijvoorbeeld. Om via de DigiD-app in te inloggen op mijnRadboud is een eenmalige check van uw identiteitsbewijs nodig. Dat verhoogt het betrouwbaarheidsniveau. Na deze ID-check kunt u inloggen op mijnRadboud via de DigiD-app. Dit geldt zowel voor de mijnRadboud-app als voor de webversie van mijnRadboud.

Meer informatie over DigiD en de DigiD-app vindt u op:

Hoe werkt inloggen met de DigiD-app?

Om gebruik te maken van mijnRadboud, heeft u heeft u de DigiD-app op uw mobiele telefoon nodig.

Installeer de DigiD-app

  1. Download de DigiD-app op uw mobiele telefoon uit de Google Play Store of de Apple App Store.
  2. Log met uw DigiD-gegevens in op deze app.
  3. Kies een persoonlijke pincode om mee in te loggen.
  4. Laat u uw identiteitsbewijs scannen.

Meer informatie over de DigiD-app vindt u op de website van DigiD

Inloggen in mijnRadboud met DigiD

Bij een volgende inlog op mijnRadboud kiest u voor ‘Inloggen/aanmelden met DigiD’. U wordt dan zowel vanuit de mijnRadboud-app als vanuit de webversie automatisch naar DigiD geleid.

  1. Ga naar www.radboudumc.nl/mijnradboud
  2. Klik op Inloggen/aanmelden met DigiD. U wordt automatisch naar DigiD geleid.
  3. In DigiD kiest u voor Inloggen met de DigiD-app en volgt de stappen.
  4. Als u alle stappen heeft uitgevoerd, bent u ingelogd in mijnRadboud.

Heeft u vragen?

Heeft u vragen over het inloggen met DigiD of lukt het inloggen niet goed? Dan kun u bellen met onze Helpdesk digitale zorg op (024) 361 44 43.

Informatiepunt digitale overheid
Kunt u wel wat hulp gebruiken bij digitaal contact met de overheid en zorgaanbieders? Dan kunt u ook terecht bij het Informatiepunt digitale overheid. Dit Informatiepunt vindt u in de bibliotheek. Daar denken zij met u mee en geven informatie zodat u verder kunt.


Uw opnames ook zichtbaar in mijnRadboud

U kunt vanaf nu ook uw opnames met en zonder operatie in mijnRadboud terugvinden.

lees meer

Uw opnames ook zichtbaar in mijnRadboud

U kunt vanaf nu ook uw opnames met en zonder operatie in mijnRadboud terugvinden.

Deze zijn zichtbaar op de openingspagina. Ook vindt u deze gegevens in het menu onder ‘Afspraken en opnames’. U kunt in het afsprakenoverzicht uw opname aanklikken voor meer informatie.

Uw opname is pas zichtbaar als u hierover een bevestigingsbrief heeft ontvangen of hierover bent gebeld.


Gebruik van uw medisch dossier voor kwaliteitsdoelen

Het kan voorkomen dat uw medisch dossier wordt ingekeken voor kwaliteitsdoelen.

lees meer

Gebruik van uw medisch dossier voor kwaliteitsdoelen

Het kan voorkomen dat uw medisch dossier wordt ingekeken voor kwaliteitsdoelen.

Dit doen we bijvoorbeeld voor het toetsen van onze kwaliteit van zorg. Dat betekent dat medewerkers die niet in uw behandelteam zitten uw dossier inkijken om te bekijken of er nog verbeteringen mogelijk zijn in onze kwaliteit van zorg. Het kan ook nodig zijn om te onderzoeken of onze zorg voldoet aan de eisen van een kwaliteitskeurmerk. Of om onze kwaliteit te toetsen vanuit een beroepsvereniging of een medische opleiding.

U kunt bezwaar maken als u niet wilt dat uw gegevens hiervoor worden gebruikt. Dat kunt u doen via mijnRadboud. Heeft u geen mijn Radboud dan kunt u dit aangeven bij een van onze baliemedewerkers of via de Helpdesk Digitale Zorg op telefoonnummer (024) 361 44 43.


Aanmelden

Er zijn 2 manieren om u aan te melden: met DigiD en met activatiecode. Als ouder/verzorger kunt u toegang krijgen tot het dossier van uw kind. Hiervoor moet u een toestemmingsformulier invullen. Hetzelfde geldt voor wettelijk vertegenwoordigers van wilsonbekwame patiënten.

lees meer

Aanmelden



Aanmelden met eIDAS

U kunt in mijnRadboud, naast DigiD, ook inloggen met een ander Europees erkend inlogmiddel (eIDAS).

U hebt dan wel een BSN (BurgerServiceNummer) nodig dat bekend is in het Radboudumc.


Persoonlijke GezondheidsOmgeving (PGO)

Alle gegevens over uw gezondheid kunt u zelf verzamelen op één online plek: de zogenoemde Persoonlijke GezondheidsOmgeving (PGO).

lees meer

Login with eIDAS

You can also log into mijnRadboud with a European approved digital identity (eIDAS).

You will need a BSN (BurgerServiceNummer) known to Radboudumc.


Herhaalrecepten aanvragen

U kunt via mijnRadboud een herhaalrecept aanvragen. lees meer

Contact met uw zorgverlener

Via mijnRadboud kunt u heel gemakkelijk een bericht sturen of vragen stellen aan uw behandelteam. lees meer

Wachttijden inzien via mijnRadboud

U kunt in de wachtruimtes de wachttijden voor uw afspraak inzien via mijnRadboud.

lees meer

Wachttijden inzien via mijnRadboud

U kunt in de wachtruimtes de wachttijden voor uw afspraak inzien via mijnRadboud.

U vindt de wachttijden in het menu in mijnRadboud. Open daarvoor de mijnRadboud-app en kies in het menu voor ‘Wachttijden voor uw afspraak’. De wachttijden zijn zichtbaar vanaf een half uur voor uw geplande afspraak. Zodra u aan de beurt bent ziet u uw oproepcode zowel in mijnRadboud als op het beeldscherm in de wachtruimte.

Bij de menu-optie ‘Uw snelkoppelingen wijzigen’ in mijnRadboud kunt de optie ‘Wachttijden voor uw afspraak’ als keuze aangeven. Hierdoor komt dit onderdeel op het beginscherm van mijnRadboud te staan.


mijnRadboud app

MijnRadboud is ook als app beschikbaar. Zo kunt u altijd en overal uw dossier raadplegen. Ook kunt u zich in het Radboudumc bij de aanmeldzuil aanmelden voor uw afspraak. Met de mijnRadboud app kunt u nagenoeg dezelfde functies van mijnRadboud raadplegen als in de webversie.

lees meer

mijnRadboud app

MijnRadboud is ook als app beschikbaar. Zo kunt u altijd en overal uw dossier raadplegen. Ook kunt u zich in het Radboudumc bij de aanmeldzuil aanmelden voor uw afspraak, met behulp van uw persoonlijke barcode in de app. Met de mijnRadboud app kunt u nagenoeg dezelfde functies van mijnRadboud raadplegen als in de webversie.

Systeemvereisten: Apple iOS 16.2 of hoger, Android versie 9 of hoger.


Het elektronisch delen van uw gegevens

Via mijnRadboud is het mogelijk om toestemming te geven om uw medische gegevens uit het Radboudumc elektronisch te delen met zorgverleners van andere ziekenhuizen. lees meer

mijnRadboud Tijdens uw opname uw gegevens inzien

Tijdens uw opname in het Radboudumc kunt u gegevens over uw opname inzien via mijnRadboud. lees meer

mijnRadboud Tijdens uw opname uw gegevens inzien

U kunt tijdens uw opname in het Radboudumc de gegevens over uw opname inzien via mijnRadboud. U heeft hiervoor volledige toegang nodig tot mijnRadboud. Vervolgens kunt u inloggen in uw mijnRadboud account met uw smartphone of tablet.

  • Inloggen via website: als u tijdens uw opname inlogt via de website, komt u direct op de pagina met uw opname-informatie uit.
  • Inloggen via app: Logt u in via de mijnRadboud app, dan kunt u via de knop ‘Opname’ uw gegevens bekijken.

Voor vragen over uw opname-informatie kunt u terecht bij uw behandelteam.



Beveilig ‘uw mijnRadboud’

Uw mijnRadboud bevat privacygevoelige informatie. Het Radboudumc zorgt ervoor dat deze informatie vertrouwelijk en in overeenstemming met de privacywetgeving wordt behandeld. Maar het beschermen van uw gegevens heeft u voor een deel ook zelf in de hand. lees meer

Lees over de ervaring van een patiënt met mijnRadboud 'Ik sta centraal'

Menno Gulpers (48) maakte tijdens zijn ziekte veel gebruik van mijnRadboud. Zijn persoonlijke patiëntendossier bood hem veel steun. lees meer

Lees over de ervaring van een patiënt met mijnRadboud 'Ik sta centraal'

Menno Gulpers (48) maakte tijdens zijn ziekte veel gebruik van mijnRadboud. Zijn persoonlijke patiëntendossier bood hem veel steun.

1. Wat voor rol speelde mijnRadboud in uw herstel?

‘Toen ik hoorde dat ik ziek werd, stond mijn leven op zijn kop. Alles was gericht op de behandeling van een aantal maanden en mijn herstel. Misschien geloof je het niet, maar op plek drie van mijn steun en toeverlaat in deze tijd stond “een systeem”: mijnRadboud. Op plek 1 stonden uiteraard mijn gezin, familie, vrienden en collega’s en op plek 2 het team van dokters en verpleegkundigen dat mij beter ging maken.
 

2. Wat vindt u zo prettig aan mijnRadboud?

MijnRadboud is ingericht rondom mij als patiënt, niet rondom een proces of behandeling. Ik sta centraal. Ik kan mijn afspraken zien en maken, vragen stellen, medicijnen bekijken, informatie lezen, documenten downloaden voor de zorgverzekeraar, etcetera. En het mooie is: alle dokters en verpleegkundigen lezen en schrijven in het systeem. Nooit heb ik mijn verhaal onnodig dubbel hoeven vertellen. Bij elke afspraak was degene die me hielp volledig ingelezen en schreef hij of zij nieuwe informatie en nieuwe afspraken erbij. Steeds met mij als middelpunt en het doel – mijn genezing – voor ogen.
 

3. Vond u het gebruik van mijnRadboud gemakkelijk?

Mijn ervaring als burger met klantsystemen is niet zo best. Internetproviders, leasemaatschappijen, woonspecialisten: vaak volgen ze een proces en moet ik daarin mee. Weinig ruimte voor flexibiliteit. Zo gaat dat niet met mijnRadboud. Het voorziet erin om talloze mogelijke acties uit te voeren met als doel mij beter te maken. Of er nu complicaties optraden, ik heftig reageerde op medicijnen of onverwacht opleefde; telkens werd er gekeken: wat nu goed is voor Menno gaan we doen. Zo kon ik erop vertrouwen dat steeds de zorg geboden werd waar ik op dat moment behoefte aan had.’
 
 


Uitwisselen medicatie­gegevens

De Radboud Apotheek is aangesloten bij het Landelijk Schakelpunt (LSP). Dit schakelpunt zorgt voor snelle en betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens tussen zorgverleners.

lees meer

Uitwisselen medicatie­gegevens

De Radboud Apotheek is aangesloten bij het Landelijk Schakelpunt (LSP). Dit schakelpunt zorgt voor snelle en betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens. Zorgverleners, zoals een apotheek of huisarts, kunnen hun computersysteem aansluiten op het beveiligde netwerk van het LSP. Andere zorgverleners kunnen daardoor uw actuele medische gegevens opvragen. Dat mag alleen als het nodig is voor uw behandeling. Zo beschikken zorgverleners snel over de juiste informatie en kunnen ze u de juiste zorg geven. Ook ’s avonds en in het weekend. Er worden alleen gegevens uitgewisseld als u daar toestemming voor geeft. U kunt dit telefonisch of per mail aan ons doorgeven of via www.volgjezorg.nl/toestemming.

  • Medewerkers
  • Intranet