Doel spiegelbijeenkomst
In een spiegelbijeenkomst vertellen (ex-)patiënten en naasten hun ervaringen tijdens een ziekenhuisbezoek, behandeling of opname. De spiegelbijeenkomst gaat over alle onderdelen van de zorg binnen het Radboudumc. Wat ging er goed? Wat ging er minder goed of niet goed? lees meerDoel spiegelbijeenkomst
In een spiegelbijeenkomst vertellen (ex-)patiënten en naasten hun ervaringen tijdens een ziekenhuisbezoek, behandeling of opname. De spiegelbijeenkomst gaat over alle onderdelen van de zorg binnen het Radboudumc. Wat ging er goed? Wat ging er minder goed of niet goed?Het Radboudumc gelooft in persoonsgerichte zorg. Dat is zorg waarbij we op een andere manier kijken en luisteren: naar de patiënt als medemens. Want alleen als we de patiënt kennen, kunnen we de beste zorg bieden. Daarom zijn er in het Radboudumc spiegelbijeenkomsten. In een spiegelbijeenkomst vertellen (ex-)patiënten en naasten hun ervaringen tijdens een ziekenhuisbezoek, behandeling of opname. De spiegelbijeenkomst gaat over alle onderdelen van de zorg binnen het Radboudumc. Wat ging er goed? Wat ging er minder goed of niet goed? En heeft u tips of adviezen hierbij? U houdt de medewerkers van de afdeling zo als het ware een spiegel voor en verbetert hiermee de zorg.
Organiseren van een spiegelbijeenkomst
Marie-Jose Litjens
coördinator Spiegelbijeenkomsten
contactformulier
Waarom meedoen?
Als er tijdens uw ziekenhuisbezoek zaken minder goed zijn verlopen kan daar achteraf meestal weinig meer aan worden gedaan. Wel kunnen we met uw ervaringen en suggesties deze situaties een volgende keer voorkomen. Daarom nodigen we u graag uit om uw ervaringen met ons te delen. lees meerWaarom meedoen?
Als er tijdens uw ziekenhuisbezoek zaken minder goed zijn verlopen kan daar achteraf meestal weinig meer aan worden gedaan. Wel kunnen we met uw ervaringen en suggesties deze situaties een volgende keer voorkomen. Daarom nodigen we u graag uit om uw ervaringen met ons te delen. Zowel uw negatieve als positieve ervaringen.We willen nogmaals benadrukken dat de afdeling en het behandelteam uw medewerking zeer op prijs stellen, maar dat u niet verplicht bent om mee te doen. Of u wel of niet deelneemt aan een spiegelbijeenkomst heeft geen enkele invloed op uw behandeling.
Hoe ziet een spiegelbijeenkomst er uit?
Voor de bijeenkomst worden tussen de acht en tien personen uitgenodigd. Tijdens de spiegelbijeenkomst praat u met twee gespreksleiders over uw persoonlijke ervaringen. U bepaalt zelf welke onderwerpen u wilt bespreken. lees meerWat gebeurt er met de informatie?
Van de spiegelbijeenkomst wordt een verslag gemaakt. Dit verslag gaat naar u en naar de toehoorders. Daarna bespreken de medewerkers van het behandelteam de resultaten van de spiegelbijeenkomst. lees meerWat gebeurt er met de informatie?
Van de spiegelbijeenkomst wordt een verslag gemaakt. Dit verslag gaat naar u en naar het behandelteam. Daarna bespreken de medewerkers van het behandelteam de resultaten van de spiegelbijeenkomst. Wat is opgevallen? Wat kan anders? Wat kan er beter? Op basis hiervan stellen zij een verbeterplan op voor de afdeling. Sommige zaken kunnen meteen worden aangepakt, andere hebben wat meer tijd nodig. U krijgt ook bericht welke verbeterpunten de afdeling oppakt.Privacy
Om uw privacy te waarborgen zijn er afspraken gemaakt.- Alles wat besproken wordt tijdens de spiegelbijeenkomst is vertrouwelijk.
- Wat u tijdens de bijeenkomst zegt heeft geen enkele invloed op uw behandeling.
- Tijdens de bijeenkomst worden geluidsopnames gemaakt. Deze zijn alleen bedoeld voor het verslag, daarna worden ze gewist. Voor de bijeenkomst vragen we of u bezwaar heeft tegen het maken van geluidsopnames.
- In het verslag worden geen namen gebruikt. Het verslag is vertrouwelijk en gaat alleen naar deelnemers en leden van het behandelteam.
- Het kan voorkomen dat de resultaten van een spiegelbijeenkomst gebruikt worden voor onderzoek. Dit gebeurt zonder vermelding van namen.