Radboudumc Health Academy - Kinderneurorevalidatie
De leerlijn biedt interprofessioneel onderwijs voor (kinder)fysiotherapeuten, ergotherapeuten, logopedisten en andere gezondheidszorg professionals die werken met kinderen en jongvolwassenen met centraal neurologische aandoeningen, in het bijzonder met Cerebrale Parese (CP).
lees meerAgenda
Vereniging Docenten Kinderneurorevalidatie
Het docententeam van (kinder)fysiotherapeuten, logopedisten en ergotherapeuten is gespecialiseerd in het geven van interprofessioneel onderwijs over het kind met centraal neurologische aandoeningen, in het bijzonder Cerebrale Parese (CP). www.vdknr.nlVerdiepingsmodule KNR / Het jonge Kind
Deze verdiepingsmodule gaat in op de problematiek en behandeling van het in ontwikkeling zijnde kind met een (verhoogd risico op) CP.
meer informatie
Verdiepings- module KNR/EMB
De verdiepingsmodule EMB (EMB = Ernstig Meervoudig Beperkt) behandelt de specifieke en onderliggende problematiek bij EMB. In de module is ruim aandacht voor het oefenen van skills.
Meer informatie
Module KNR-CP
De module KNR richt zich op het inventariseren, interpreteren en interveniëren bij een kind met cerebrale parese (CP). Daarnaast wordt er ingegaan op de specifieke casuïstieken van verschillende typen CP bij het schoolgaande kind.
Ervaringen met de leerlijn KNR
Testimonals oud-cursisten
Olga, logopediste: “De cursus is een mooie combinatie van theorie en praktijklessen, waarin je als deelnemer wordt aangezet om goed te leren kijken naar kinderen en de juiste conclusies leert trekken. Er worden onderwerpen aangeboden gericht op multidisciplinaire behandeling, deze bevorderen de samenwerking met collega therapeuten in de werksetting.”Yannick, kinderfysiotherapeut: “De KNR geeft meer inzichten in zowel het onderzoeken als behandelen van complexe beelden van CP. De cursus geeft je een multidisciplinaire bril op, die laat zien hoeveel je samen voor een kind kan betekenen. De grootste meerwaarde vond ik naast de theorie het behandelen en bespreken van kinderen die in de les kwamen. Heel fijn!”
Uit de evaluatie van voorgaande cursussen:
'Boeiende sprekers die inhoudelijk goed onderbouwd zijn, goed antwoord kunnen geven op vragen en door wie er een veilig en positief klimaat gecreëerd werd (geen enkele vraag is gek!)''De lessen waren inhoudelijk erg interessant en direct toepasbaar in het werkveld.'
'De praktijklessen met de kinderen waren erg waardevol. Mooi om op deze manier de vertaalslag naar de praktijk te maken. Ik heb er veel van geleerd.'
'De cursusopzet was prima, theorie en praktijk goed afgewisseld. Een duidelijke opbouw van informatie en het goed kunnen toepassen op het werk (en reflecteren in portfolio).'
'Ik merk dat ik nu al anders kijk naar de kinderen die ik behandel en sneller contact zoek met andere disciplines om samen na te denken en te kijken. Heel interessant dus!'
'Ik heb veel kennis en vooral inspiratie gehaald uit de meeste theoretische lessen. De skills lessen waren ook waardevol.'
'Ik heb veel geleerd in de cursus. Niet alleen voor CP kinderen, maar ook in mijn observaties / behandelingen bij de rest van de kinderen. Ik zoek het interdisciplinair werken nu ook meer op.'
'Zeer bevlogen en deskundige docenten!'
'Goede interactie tussen docenten en cursisten. Fijne afwisseling tussen multi-en monodisciplinaire lessen.'