Over de Radboud Apotheek
De Radboud Apotheek is een openbare apotheek die 24 uur per dag en 7 dagen per week open is. Iedereen kan bij de Radboud Apotheek terecht met recepten, voor zelfzorgmiddelen en vragen over medicijnen.
lees meerOver de Radboud Apotheek
De Radboud Apotheek is een openbare apotheek die 24 uur per dag en 7 dagen per week open is. Bent u onder behandeling in het Radboud en gaat u – in overleg met uw behandelend arts – medicijnen gebruiken? Maak dan gebruik van de Radboud Apotheek. U kunt hier terecht met al uw recepten, zelfzorgmiddelen en vragen over medicijnen.
Voor wie?
- Alle patiënten van het Radboudumc die niet zijn opgenomen.
- Bezoekers
- Medewerkers
- Studenten
- Inwoners van de regio Nijmegen
U kunt de Radboud Apotheek ook als vaste apotheek kiezen.
Wat biedt de Radboud Apotheek?
- Volledig apotheekassortiment, afgestemd met voorschrijvers van het Radboudumc
- Advies over het gebruik van uw medicatie
- Dienstfunctie voor patiënten uit de regio Nijmegen
- Mogelijkheid om medicatie snel, veilig en makkelijk af te halen uit een medicijnen afhaalsysteem
- Mogelijkheid tot gratis bezorging aan huis
- Specialistische zorg voor diverse aandoeningen
- Mogelijkheid voor een persoonlijk gesprek in een aparte spreekkamer
Uitwisselen medicatiegegevens
Het Landelijk Schakelpunt (LSP) zorgt voor snelle en betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens. Zorgverleners, zoals een apotheek of huisarts, kunnen hun computersysteem aansluiten op het beveiligde netwerk van het LSP. Ook de Radboud Apothee is aangesloten bij het LSP. Andere zorgverleners kunnen daardoor uw actuele medische gegevens opvragen. Dat mag alleen als het nodig is voor uw behandeling. Zo beschikken zorgverleners snel over de juiste informatie en kunnen ze u de juiste zorg geven. Ook ’s avonds en in het weekend. Er worden alleen gegevens uitgewisseld als u daar toestemming voor geeft. U kunt dit doorgeven als u in onze apotheek bent of via www.ikgeeftoestemming.nl.
HKZ-certificering
De Radboud Apotheek is HKZ gecertificeerd. Dit betekent dat onze werkwijze en zorgverlening voldoen aan de kwaliteitseisen die zijn vastgelegd door de Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ), waarin ook de ISO 9001:2008 normen zijn opgenomen. We werken volgens vastgestelde procedures en protocollen. Door regelmatige interne toetsing werken wij aan voortdurend aan het optimaliseren van onze dienstverlening. Ook vindt er jaarlijks een toetsing plaats door een extern instituut.
Medicatie bestellen
Gebruik onze bestelformulieren voor het aanvragen van uw medicatie.
Voordelen van de Radboud Apotheek
Wij bieden...
- Een volledig apotheekassortiment, afgestemd met voorschrijvers van het Radboudumc.
- Advies over het gebruik van uw medicatie.
- De mogelijkheid om medicatie snel, veilig en makkelijk af te halen uit een medicijnen afhaalsysteem.
- De mogelijkheid tot gratis bezorging aan huis.
- Specialistische zorg voor diverse aandoeningen.
- Betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens via het Landelijk Schakelpunt (LSP).
De Radboud Apotheek...
- Is gespecialiseerd in het begeleiden van het opname- en ontslagtraject
- Heeft veel kennis van specialistische geneesmiddelen
- Levert steriele medische hulpmiddelen voor thuisgebruik
- Zet in op medicatieveiligheid en goede voorlichting
- Is HKZ gecertificeerd.
Kosten
De kosten van uw recept kunnen wij in veel gevallen doorsturen naar uw zorgverzekeraar. Wanneer u zelf (een deel) moet betalen, informeren wij u daarover. Onze apotheek is 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend. In de avond, nacht en op zon- en feestdagen hanteren apotheken een hoger tarief voor de afhandeling van uw recept. Meer informatie hierover leest u op www.apotheek.nl.Pin of creditcard
In de Radoud Apotheek kun u alleen met pin of creditcard betalen.Naar de Radboud Apotheek
Bezoekadres
Radboudumc hoofdingang
Geert Grooteplein Zuid 10
6525 GA Nijmegen
Routebeschrijving
Onderzoek naar klanttevredenheid
Eén keer per jaar houden wij een klanttevredenheidsonderzoek onder patiënten die wij gesproken hebben over hun medicatie. De uitkomsten van dit onderzoek gebruiken we om onze zorg te verbeteren.
lees meerOnderzoek naar klanttevredenheid
Eén keer per jaar houden wij een klanttevredenheidsonderzoek onder patiënten die wij gesproken hebben over hun medicatie. De uitkomsten van dit onderzoek gebruiken we om onze zorg te verbeteren. Het onafhankelijke onderzoekbureau Feedex stuurt namens het Radboudumc de uitnodiging naar patiënten om de vragenlijst in te vullen. Dit bureau zorgt ervoor dat het Radboudumc de anonieme resultaten ontvangt. Het Radboudumc heeft een verwerkersovereenkomst met Feedex voor het gebruik van de mailadressen van patiënten. Meer informatie over het verwerken van persoonsgegevens vindt u in ons privacy statement.
U beslist zelf of u meedoet
Deelname aan het klanttevredenheidsonderzoek is geheel vrijwillig. Of u meedoet beslist u zelf. Het Radboudumc weet niet of u de vragenlijst wel of niet heeft ingevuld. Als u meedoet, dan is dat anoniem. Wij kunnen ook niet zien wie welke antwoorden heeft gegeven.
Hoe vult u de vragenlijst in?
Bent u patiënt bij de Radboud Apotheek en hebben we uw e-mailadres? Dan kan het zo zijn dat wij u één keer per jaar via e-mail een uitnodiging sturen om mee te doen aan het klanttevredenheidsonderzoek. In de e-mail staat een link naar het onderzoek. Het invullen duurt ongeveer 10 minuten.
Radboud Apotheek krijgt rapportcijfer 8,5
Bezoekers van de Radboud Apotheek beoordelen onze dienstverlening met een rapportcijfer van 8,5. Zij geven aan zeer tevreden te zijn over de deskundigheid van onze medewerkers en de goede bereikbaarheid van de Apotheek.
lees meerRadboud Apotheek krijgt rapportcijfer 8,5
Bezoekers van de Radboud Apotheek beoordelen onze dienstverlening met een rapportcijfer van 8,5. Zij geven aan zeer tevreden te zijn over de deskundigheid van onze medewerkers en de goede bereikbaarheid van de Apotheek.
- 51% van de bezoekers beveelt de Radboud Apotheek zeker aan aan vrienden of collega’s
Wij zijn blij met dit mooie rapportcijfer en willen graag goede zorg blijven verlenen. Heeft u verbetersuggesties, klachten of andere opmerkingen? Dan horen wij het graag!
Medicijnen thuis laten bezorgen
U kunt medicijnen van de Radboud Apotheek ook gratis thuis laten bezorgen. Dat geldt voor alle medicijnen die uw arts u voorschrijft.
lees meerMedicijnen thuis laten bezorgen
U kunt medicijnen van de Radboud Apotheek ook gratis thuis laten bezorgen.
Hoe kunt u uw medicijnen thuis laten bezorgen?
U kunt dit zelf aan uw arts aangeven als uw arts de medicijnen voorschrijft. De arts kan dit dan direct aangeven bij de Radboud Apotheek, zodat u zelf niet meer bij de apotheek langs hoeft te gaan. Het recept wordt binnen 48 uur verwerkt. Daarna nemen wij telefonisch contact op om een bezorgafspraak te maken of u ontvangt een mail als het medicijn klaar staat om te bezorgen. Wij vragen u dan om contact op te nemen om de bezorging in te plannen.
Ook als u al medicijnen van de Radboud Apotheek gebruikt, kunt u aangeven dat u uw medicijnen thuis wilt laten bezorgen. U kunt dan meteen een bezorgafspraak laten inplannen.
Voor wie kunnen medicijnen thuis worden bezorgd?
- Voor alle patiënten die onder behandeling zijn van een specialist uit het Radboudumc.
- Voor patiënten die thuis specialistische zorg nodig hebben vanuit een specialist van het Radboudumc.
Onze werkwijze
Inschrijven bij de Radboud Apotheek
Bij uw 1e bezoek aan de Radboud Apotheek leggen we uw persoonsgegevens vast. Neem hiervoor uw identiteitsbewijs en verzekeringspas mee. Dan kunnen wij meestal rechtstreeks declareren bij uw zorgverzekeraar.Inleveren oude medicijnen
U kunt gratis (oude) medicijnen of hulpmiddelen inleveren bij de apotheek. Gebruikte injectienaalden kunt u in een gesloten naaldencontainer inleveren. Ingeleverde materialen worden op een verantwoorde manier vernietigd.Medicatie laten ophalen door iemand anders
Bent u niet in de gelegenheid om uw medicatie zelf op te halen in onze apotheek? Dan kunt u iemand hiervoor machtigen om dit voor u te doen. Hiervoor vult u de ‘verklaring verstrekking medicatie(gegevens) aan derden’ in en geeft deze af in de apotheek. lees meerMedicatie laten ophalen door iemand anders
Bent u niet in de gelegenheid om uw medicatie zelf op te halen in onze apotheek? Dan kunt u iemand hiervoor machtigen om dit voor u te doen. Hiervoor vult u de ‘verklaring verstrekking medicatie(gegevens) aan derden’ in en geeft deze af in de apotheek.Aandachtspunten
- U kunt iemand machtigen om uw medicatie op te halen wanneer u zelf 16 jaar of ouder bent.
- Onderteken de machtiging en lever het in bij de Radboud Apotheek.
- Degene die medicijnen voor u komt ophalen, moet altijd een geldig legitimatiebewijs meenemen. Zonder geldig legitimatiebewijs kunnen wij de medicijnen niet meegeven.
- De machtiging is 1 jaar geldig, tenzij u anders aangeeft.
Wij gaan zorgvuldig met uw privacy om en vinden het belangrijk dat informatie over uw gezondheid en welzijn alleen met uw toestemming bij anderen bekend is.
Robots selecteren uw medicatie
2 geavanceerde robots selecteren snel en nauwkeurig de medicijnen die u nodig hebt. Hierdoor hebben de apothekersassistenten alle tijd om u voor te lichten over het juiste gebruik van de medicijnen en om uw vragen te beantwoorden.Medicijngebruik
Geef aan de Radboud Apotheek door welke medicijnen u gebruikt. Denk daarbij ook aan uw zelfzorgmedicijnen. lees meerKwaliteit
De Radboud Apotheek doet er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Kwaliteit en service zijn onze speerpunten. Heeft u toch een klacht of een opmerking, dan horen wij het graag. U kunt uw klacht indienen via www.radboudumc.nl/klacht.Wij doen ons uiterste best fouten te herstellen of klachten weg te nemen. Bovendien registreren wij onze gemaakte fouten en gemelde klachten. Dat doen we om onze dienstverlening te kunnen verbeteren.
Bent u na het bespreken van uw klacht nog steeds ontevreden? Dan kunt u uw klacht laten behandelen door de Klachtencommissie Openbare Apotheek.