Wat is mijnRadboudpatiënten?
MijnRadboudpatiënten is een online toepassing (webapplicatie), waarmee onze zorgpartners inzage krijgen in het dossier van hun patiënten die in het Radboudumc zorg krijgen. lees meerAanmelden mijnRadboudpatiënten
Wilt u mijnRadboudpatiënten gaan gebruiken? Meld u dan aan via het aanmeldformulier. Wanneer wij uw formulier ontvangen hebben, sturen wij u per e-mail uw gebruikersnaam. Om veiligheidsredenen ontvangt u per post uw tijdelijke wachtwoord.Handleidingen
Klik hieronder op een link om de handleiding (pdf) van mijnRadboudpatiënten te openen:
Veelgestelde vragen
-
-
Wilt u mijnRadboudpatiënten gaan gebruiken? Meld u dan aan via het aanmeldformulier. Wanneer wij uw formulier ontvangen hebben, sturen wij u per e-mail uw gebruikersnaam. Om veiligheidsredenen ontvangt u per post uw tijdelijke wachtwoord.
-
- Ga naar de webpagina van mijnRadboudpatiënten: www.radboudumc.nl/mijnradboudpatienten
- Klik bij ‘Direct naar’ op de link ‘Inloggen mijnRadboudpatiënten’.
- Klik op de knop ‘inloggen’.
- Vul uw gebruikersnaam in. Uw gebruikersnaam vindt u in de e-mail die we u gestuurd hebben.
- Vul uw wachtwoord in. Het eerste, tijdelijke wachtwoord vindt u in de brief die we u gestuurd hebben.
- Klik op Inloggen.
- U ontvangt een sms-bericht op het door u doorgegeven mobiele telefoonnummer. Daarin staat een code.
- Vul de code in op de website.
-
Het Radboudumc wil graag meer relevante informatie delen over de zorg en diagnostiek van uw patiënten. Zo kunnen we bijvoorbeeld onnodige dubbele diagnostiek voorkomen. MijnRadboudpatiënten is één van de tools die we u daarvoor bieden. Zo hopen we samen met u de zorg door de keten heen te verbeteren.
-
U heeft volledig, real-time inzicht in het dossier van uw patiënt. Wat u niet kunt zien, zijn:
- De beelden (wel de bijbehorende verslagen)
- De patiëntgegevens van de afdeling Psychiatrie
- Gegevens betreffende contacten in het kader van wetenschappelijk onderzoek
-
Jawel. Er wijzigt niets aan de bestaande informatiekanalen. U blijft dus gewoon nog post en/of mail via Zorgmail ontvangen van het Radboudumc.
-
Ja, meer dan dat. De informatie is real-time, dus zonder enige vertraging. Dat betekent dus ook dat u bijvoorbeeld uitslagen van diagnostiek kan inzien die wij nog niet met de patiënt hebben gecommuniceerd. We vragen u zich hier van bewust te zijn en daar professioneel mee om te gaan. MijnRadboudpatiënten is niet bedoeld om de communicatie over uitslagen buiten het Radboudumc te beleggen.
-
U krijgt alleen de patiënten te zien die behandeld worden in uw eigen instelling of praktijk. U zult de patiënt natuurlijk toestemming moeten vragen zijn/haar ziekenhuisdossier te bekijken. De webapplicatie is uitgebreid getest en veilig bevonden.
-
Per brief heeft u een tijdelijk wachtwoord ontvangen om in te loggen in mijnRadboudpatiënten. Natuurlijk kunt u uw wachtwoord zelf wijzigen in een sterk wachtwoord dat u goed kunt onthouden. Het is verstandig om dit zo snel mogelijk te doen.
- Ga naar de website: https://wachtwoordwijzigen-extern.radboudumc.nl/
- Klik in de geopende pagina op Wachtwoord vergeten / wijzigen.
- Vul uw gebruikersnaam in. Deze heeft u per e-mail van ons ontvangen.
- Op uw mobiele telefoon ontvangt u een pincode die u ter verificatie invult.
- Vul een nieuw wachtwoord in.
- Let op dat dit wachtwoord aan de gestelde criteria voldoet:
- het wachtwoord bevat geen woorden die in uw gebruikersnaam staan
- het wachtwoord heeft minimaal 3 van de 4 volgende karakters:
Cijfer
Speciaal teken (! ? # %)
Hoofdletter
Kleine letter- Klik op ‘Volgende’.
- Uw wachtwoord is gewijzigd. Inloggen in mijnRadboudpatiënten kan nu met uw nieuwe wachtwoord.
-
Nee. U kunt met mijnRadboudpatienten alleen in de dossiers kijken. Wijzigen of iets toevoegen is niet mogelijk. Ziet u een fout? Neem dan contact op met de betreffende afdeling.
-
U kunt zich op twee manier afmelden bij mijnRadboudpatiënten:
- Meld het op de ICT Zelfservice.
- Geef het telefonisch door aan de ServiceDesk ICT van het Radboudumc: (024) 361 50 71. Geef hierbij aan dat het gaat om de applicatie ‘mijnRadboudpatiënten’. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.
-
Nee. Het gebruik van mijnRadboudpatiënten is gratis voor u.
-
Heeft u problemen met inloggen of heeft u technische vragen over mijnRadboudpatiënten? Neem dan telefonisch contact op met de ServiceDesk ICT van het Radboudumc via (024) 361 50 71, of meld het via ICT Zelfservice. Geef hierbij expliciet aan dat het gaat om de applicatie ‘mijnRadboudpatiënten’ en dat u een zorgverlener van buiten het Radboudumc bent. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar.
-
Ja. Zonder toestemming van de patiënt mag u het patiëntendossier niet inzien. U bewaart zelf de toestemming van de patiënten door het opnemen van een vermelding in het huisartsendossier van de patiënt. Als het Radboudumc daar om vraagt, kunt u het Radboudumc deze toestemming laten zien. Als de patiënt zijn toestemming voor inzage intrekt, verzoeken wij u dit binnen 3 werkdagen te melden bij het Radboudumc.