Welkom in het Radboudumc
We willen graag uw bezoek aan ons ziekenhuis zo prettig mogelijk maken. Daarom kunt u tijdens uw bezoek of opname gebruikmaken van de verschillende voorzieningen. U vindt ook informatie over:
- hulpmiddelen om op de juiste plek te komen
- hoe u in contact blijft
- diensten die u geestelijk kunnen helpen
Eten en drinken
Patiënten en bezoekers zijn welkom in ons restaurant en onze koffiecorners. In al onze restaurants kunt u betalen met pinpas of contant.
lees meerOvernachten vlakbij het Radboudumc
Familieleden van patiënten kunnen bij verschillende accommodaties in de buurt van het Radboudumc overnachten.
lees meerRadboud Apotheek
Bij de Radboud Apotheek kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht voor medicatie en zelfzorgmiddelen. U vindt de Radboud Apotheek rechts achterin de hal van gebouw A, na de hoofdingang, Geert Grooteplein 10, route 614.
lees meerWinkels en salons
In het Radboudumc vindt u verschillende winkels en salons. Hier kunt u bijvoorbeeld cadeau's kopen, maar ook nuttige spullen zoals zorghulpmiddelen. U kunt terecht in een kapsalon of een massage boeken.
lees meerOndersteuning door vrijwilliger
Bij het Radboudumc werken vrijwilligers om het verblijf van patiënten aangenamer te maken. Wilt u wat afleiding of hulp? Dan komt een van onze vrijwilligers graag bij u langs als zij beschikbaar zijn.
lees meerOndersteuning door vrijwilliger
Bij het Radboudumc werken vrijwilligers om het verblijf van patiënten aangenamer te maken.
Wilt u wat afleiding, hulp of een luisterend oor? Dan komt een van onze vrijwilligers graag bij u langs als zij beschikbaar zijn. U kunt bijvoorbeeld:
- Een korte wandeling maken (binnen of buiten)
- Onze horeca, winkel of salon bezoeken
- Een kort praatje maken.
Daarnaast begeleiden de vrijwilligers u naar uw afspraak in het ziekenhuis. Als u slecht ter been bent, brengt de golfkar u naar uw bestemming. Heeft u vragen of hulp nodig bij het inchecken? Een vrijwilliger staat klaar om u verder te helpen. Ze zijn altijd herkenbaar aan hun blauwe Radboudumc-blouse.
Tijden
Vrijwilligers zijn aanwezig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur, behalve op feestdagen.
Contact
Om in contact te komen met een vrijwilliger, belt u de receptie bij de hoofdingang op 024-3613767
Zo komt u op de juiste plek
Begeleiding en golfkar
Wilt u bij aankomst in het ziekenhuis begeleiding? Meld dit dan bij de receptie bij de hoofdingang, T (024) 361 37 67.
lees meerBegeleiding en golfkar
Wilt u bij aankomst in het ziekenhuis begeleiding? Meld dit dan bij de receptie bij de hoofdingang, T (024) 361 37 67. Een gastvrouw/gastheer haalt u op en begeleidt u naar uw afspraak. Dit kan van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Onze gastheren/vrouwen zijn vrijwilligers. Soms kan het voorkomen dat deze service beperkt is en u even moet wachten. Wij vragen daarvoor uw begrip.
Golfkar
Kunt u niet goed lange afstanden afleggen? Gebruik dan onze golfkar. Een vrijwilliger brengt u daarmee zo dicht mogelijk bij uw bestemming in het ziekenhuis. Van maandag t/m vrijdag, 7.45 tot 17.00 uur. Deze service wordt verzorgd door onze vrijwilligers. Soms kan het voorkomen dat de golfkar beperkt rijdt en u even moet wachten. Wij vragen daarvoor uw begrip.
Invalidenparkeerplaatsen en rolstoelen
Op ons terrein is volop gelegenheid voor mindervaliden om te parkeren. Ook kun u op verschillende plekken een rolstoel lenen.
lees meerPendeldienst naar diverse ingangen
Er rijdt een pendeldienst op het terrein van het Radboudumc, van de hoofdingang via Ingang Oost naar Tandheelkunde en terug naar de Hoofdingang.
lees meerPendeldienst naar diverse ingangen
Er rijdt een elektrische pendeldienst op het terrein van het Radboudumc:
Start bij de Hoofdingang, via Ingang Oost (Reinier Postlaan) naar gebouw Tandheelkunde (via de Erasmuslaan) en via de Philips van Leydenlaan terug naar de Hoofdingang.
Deze pendeldienst is een gratis service voor patiënten en bezoekers die minder mobiel zijn.
Voor mensen die minder mobiel zijn, kan de route vanaf de Philips van Leydenlaan naar de hoofdingang te lang zijn. Het gaat hier om een paar honderd meter. Ook kent de weg een flinke heuvel. Deze route is daardoor voor sommige mensen niet geschikt om lopend of in een duwrolstoel af te leggen. Eenmaal in het hoofdgebouw kunnen patiënten en bezoekers overstappen op een golfkar, die mensen binnen naar de plek van bestemming brengt.
Tijden
De pendeldienst rijdt van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.00, en van 13.00 tot 17.00 uur.
Haltes
Er zijn meerdere haltes om in- en uit te stappen:
- Bij de hoofdingang (A-gebouw)
- Ingang Oost
- Tandheelkunde
- Bij de Philips van Leydenlaan (wachtruimte pendeldienst)
- Bij de Kiss & Ride voor de rotonde
Contact
Voor vragen over deze service kunt u contact opnemen met de meldpost Logistiek op tel. 024-363 40 00.
Zo blijft u in contact
Telefoneren
Het Radboudumc heeft geen vaste telefoonaansluitingen voor patiënten. U kunt uw eigen mobiele telefoon gebruiken. Op sommige plaatsen in het Radboudumc mag niet gebeld worden. Dit staat duidelijk aangegeven.
Internet
In het hele ziekenhuis kunt u gratis gebruik maken van het draadloze netwerk (wifi) via uw eigen laptop, tablet of telefoon. Daarnaast is op veel afdelingen internet via een scherm aan uw bed mogelijk.
Opladen mobiele telefoon
Op een paar plekken in het Radboudumc kunt u uw mobiele telefoon veilig en snel opladen. Dit kan in de Charge-to-go laadstations.
lees meerOpladen mobiele telefoon
Op een paar plekken in het Radboudumc kunt u uw mobiele telefoon veilig en snel opladen. Dit kan in de Charge-to-go laadstations.
Charge-to-go
Het laadstation Charge-to-go bevat twaalf lockers met aansluitingen voor verschillende mobiele telefoons. De Charge-to-go geeft exact aan hoe lang het opladen duurt. U mist uw mobiel dus niet langer dan nodig. Tijdens het laden ligt uw telefoon in een afgesloten kluisje.
Welke telefoons kunt u opladen?
- Iphones, zowel lightning als 30-pin aansluitingen
- Mobiele telefoons met een mini-USB-aansluiting
Waar staan de oplaadstations?
- Bij de snackautomaat, ingang van het C-gebouw, route 725
- In de lifthal van het F-gebouw, begane grond
Televisie en radio bij uw bed
Als u opgenomen bent, dan kunt vanuit uw bed tv kijken en radio luisteren.
lees meerTolk
Heeft u een tolk nodig om uw arts goed te begrijpen? Geef dit dan aan bij uw arts of verpleegkundige. Zij kunnen een tolk inschakelen via Global Talk. Deze kan telefonisch of persoonlijk bij een gesprek aanwezig zijn. Voor de meest voorkomende talen kan binnen enkele minuten een professionele tolk aan de telefoon komen. Voor een persoonlijk aanwezige tolk en voor weinig voorkomende talen moeten we vooraf reserveren.Brievenbussen
U vindt brievenbussen van PostNL in de hal en buiten bij de hoofdingang.
Goed voor de geest
Zingeving en spiritualiteit
Troost, kracht, moed en inspiratie kunnen net zo belangrijk zijn als een goede medische behandeling. Afdeling Zingeving en spiritualiteit ondersteunt u daar graag bij.
lees meerStilteruimte
Vlakbij de hoofdingang (route 700) vindt u de Stilteruimte: een ruimte voor iedereen die stilte zoekt of even tot rust wil komen. In de Stilteruimte is een aparte ruimte voor moslims. De ruimte is dag en nacht open voor iedereen.
Project Blue Zone
In de wereld komen 5 Blue Zones voor: gebieden waar de mensen een specifieke levensstijl en leefomgeving delen en waar ze langer leven. Het Radboudumc wil patiënten het gevoel van zo’n Blue Zone bieden. lees meerMaatschappelijk werk
Uw ziekte en alles wat daarbij komt kijken kunnen uw dagelijks leven behoorlijk ontregelen. Onze maatschappelijk werkers kunnen u helpen om de grip op uw leven te behouden, versterken of terug te krijgen.
lees meerMaatschappelijk werk
Uw ziekte en alles wat daarbij komt kijken kunnen uw dagelijks leven behoorlijk ontregelen. Onze maatschappelijk werkers kunnen u helpen om de grip op uw leven te behouden, versterken of terug te krijgen. Samen met u zoeken zij naar antwoorden op vragen of oplossingen voor problemen. Maatschappelijk werkers werken samen met onze artsen, verpleegkundigen en andere zorgverleners. Net als andere behandelaars hebben zij een geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat zij uw gegevens niet met anderen mogen delen. U kunt dus met een gerust hart alles met hen bespreken.
Mogelijke problemen
Door uw ziekte, eventuele onderzoeken en behandelingen of uw opname in het ziekenhuis, kunt u bijvoorbeeld te maken krijgen met:
- moeite met het verwerken en accepteren van uw ziekte;
- problemen met uw partner, kinderen, en/of familie;
- problemen die samenhangen met (negatieve) reacties van anderen, op het werk of in het dagelijks leven;
- problemen over thuiszorg tijdens opname en herstelperiode;
- financiële of materiële problemen, ontstaan door opname of behandeling;
- huisvestingsproblemen in verband met uw ziekte (overleg over aangepaste behuizing);
- twijfel over de aard van de behandeling die u moet ondergaan;
- klachten of conflicten over de behandeling;
- vragen over aanpak bij opname, ziekte en behandeling van kinderen.
Mantelzorger
Maatschappelijk werk biedt hulp bij praktische problemen door ziekte of opname van uw naaste. Bijvoorbeeld hulp bij het organiseren van kinderopvang, hulp bij financiële problemen, huisvestingsproblemen, of bij het aanvragen van voorzieningen (PGB, RIBW) en uitkeringen. Maar ook andere zaken kunnen aan bod komen, zoals uw beleving en gedachten. Denk aan relationele problemen, kwaliteit van leven na behandeling, etc.
Contact
Wilt u contact met de maatschappelijk werker van de afdeling? Vraag het uw arts of verpleegkundige.