In de schijnwerpers en in gesprek
Op verschillende manieren delen we ons nieuws en bijzondere verhalen. Denk aan social media, maar ook televisieprogramma's en grote landelijke kranten. Zo delen we onze kennis en raken we in gesprek met de mensen om ons heen. Bekijk hier een greep uit de mediahoogtepunten van 2021.Impact 2021
Op deze webpagina's leest u welke impact het Radboudumc in 2021 heeft gehad.
Top 10 van ons nieuws
Elk jaar hebben we in het Radboudumc vele honderden contacten met journalisten van verschillende media. Uit de ruim 50.000 berichten die over ons in 2021 verschenen, selecteerden we voor u de Top 10 met de meeste impact. lees meerSocial media berichten met impact
Onze impact met social media
Het Radboudumc is in 2021 flink sterker vertegenwoordigd geweest op social-media-kanalen zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn, lees meerOnze impact met social media
Het Radboudumc is in 2021 flink sterker vertegenwoordigd geweest op social-media-kanalen zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn, vergeleken met 2020. In 2021 waren er bijna 78.000 berichten die over het Radboudumc gingen, in 2020 waren dat er ruim 56.000, een stijging van zo’n 40%. Deels komt dit door de aandacht vanuit ons umc voor corona.
Enkele feiten en cijfers op een rij
- We maakten 520 tweets in 2021.
- Op Facebook plaatsten we 143 berichten, daar kwamen 4.891 reacties op. Op een bericht kwamen er gemiddeld dus zo’n 34 reacties.
- Met een foto of story op Instagram bereiken we tussen de 20.000 en 30.000 mensen.
- We kregen er op alle kanalen veel nieuwe volgers bij. LinkedIn viel daarbij erg op met 8.618 nieuwe volgers. Dit brengt het totaal bij LinkedIn op meer dan 59.000 volgers.
- In november plaatsen we een video op onze sociale media: een dringende, urgente oproep aan de samenleving om te helpen het aantal coronabesmettingen omlaag te krijgen (‘De besmettingskraan moet dicht). Maar liefst 2,2 miljoen (!) mensen zagen de video op Twitter. Ook op Facebook (bereik: 350.000 mensen), Instagram (103.000 likes) en LinkedIn (2.055 keer gedeeld) was deze video onze grootste hit.


De besmettingskraan moet dicht oproep gaat viral
Eind 2021 dreigde de zorg in Nederland compleet vast te lopen, terwijl de wil in de samenleving om de maatregelen na te leven daalde. Daarom plaatsten wij in november een video op onze social media met een dringende oproep aan de samenleving om te helpen het aantal coronabesmettingen omlaag te brengen. De video ging viral; ruim 2,5 miljoen mensen zagen de beelden. Ook de landelijke media pakten de boodschap op; onder andere de NOS en OP1 besteedden er aandacht aan. bekijk de video
Bezoek uit Spanje
Begin december hadden we hoog bezoek in ons Amalia kinderziekenhuis! Vanwege de coronamaatregelen moesten Sint en Piet weer creatief zijn dit jaar, maar dat is ze wel toevertrouwd! bekijk de post
Cadeaus van een patiënt
Een patiënt ging ál onze verpleegkundigen een hart onder de riem steken. Samen met vrienden en familie ging ze inpakken en kaartjes schrijven. Op 1 december 2021 kwam ze de eerste 350 cadeautjes brengen. bekijk de post
Genieten van de zon
Toen het in februari 2021 een mooie zonnige dag was, kon deze patiënt van de Medium Care even naar buiten. Wat is het fijn als patiënten ook kunnen genieten van prachtig weer! bekijk de post
Een kijkje in het nieuwe hoofdgebouw
In 2022 nemen we ons nieuwe hoofdgebouw in gebruik. Eind 2021 gaven we via een video wel al een kijkje in dit prachtige nieuwe gebouw 'in wording'. bekijk de post