Over het ziekenhuis
Je begint aan je coschap binnen het Ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede. We hopen dat je het naar je zin zult hebben en dat je veel zult leren. Het is handig als je de informatie op deze pagina doorneemt voordat je begint aan je coschap. lees meerOver het ziekenhuis
Het ZGV is een groot algemeen ziekenhuis waarin vrijwel alle specialismen vertegenwoordigd zijn. Er werken ongeveer 2300 medewerkers en het ziekenhuis telt ongeveer 500 bedden. Het ZGV is voor wat betreft haar faciliteiten hypermodern te noemen en biedt een vrijwel volledig pakket aan professionele en moderne zorg voor de regio Zuidwest Veluwe en de Gelderse Vallei. Daarnaast heeft het ziekenhuis heeft een belangrijke opleidingstaak. Behalve medisch specialistische opleidingen zijn er ook coassistenten, paramedische en verpleegkundige opleidingen.Vragen? Neem contact op
Voor vragen kun je contact opnemen met de coördinator arts-assistenten en co-assistenten Ceciel Ratering: RateringC@ZGV.nlOver de coschappen
Bereikbaarheid
Bekijk de bereikbaarheid van de verschillende vestigingen op de site van het Ziekenhuis Gelderse Vallei. ga naar de siteInfectiepreventie
Bekijk hier de infectiepreventie voor de coschappen. lees meerInfectiepreventie
Hepatitis titer verklaring
Voor aanvang van je stage lever je een hepatitis titer verklaring in. Zonder deze verklaring mag je geen patiënten contact hebben.Mantoux
Voor aanvang of in ieder geval in de eerste week, zorg je dat er een mantoux gezet wordt en afgelezen. Heb je geen informatie en declaratie formulier hierover ontvangen, meld je dan bij het service bureau PSA ( bevindt zich naast het facilitair service bureau). Ook hier geld weer dat je een verklaring moet hebben maximaal een week na aanvang van je stage.Hygiëne voorschriften
De volgende basale hygiënemaatregelen zijn in Ziekenhuis Gelderse Vallei standaard voor alle medewerkers van kracht.Bij ieder patiëntencontact, dat verder gaat dan alleen maar een hand geven aan de patiënt
1. draagt de medewerker de daarvoor aangewezen doktersjas of verpleegkundig uniform
2. deze wordt dagelijks vervangen door een schone doktersjas of verpleegkundig uniform
3. komen de mouwen van de eigen kleding niet onder de doktersjas of verpleegkundig uniform uit
4. wordt er geen trui of vest over de doktersjas of verpleegkundig uniform gedragen
5. worden er geen sieraden aan de handen en armen gedragen (dus geen horloges, ringen, armbanden etc)
6. zijn de nagels kort geknipt en schoon, niet gelakt
7. worden er geen kunstnagels gedragen
8. draag het haar bijeengebonden of kort geknipt (dit voorkomt dat de haren in het werkgebied hangen) en was het regelmatig
9. wordt er tenminste na ieder patiëntencontact handendesinfectie toegepast volgens de daarvoor geldende regel:
Handendesinfectie met handalcohol. Indien de handen zichtbaar verontreinigd zijn, wassen met water en zeep.
10. de medewerker kent en begrijpt de instructies voor handendesinfectie zoals deze beschreven zijn in het protocol Handen wassen en desinfecteren
11. indien er handschoenen gebruikt zijn tijdens het contact met de patiënt blijft de beschreven handendesinfectie gewoon van kracht. Met andere woorden: handschoenen vervangen handendesinfectie niet
12. stethoscopen worden bij voorkeur dagelijks gedesinfecteerd met alcohol 70%
Iedere medewerker is verplicht een andere medewerker erop aan te spreken indien die andere medewerker zich niet aan deze basale hygiëneregels houdt.
Algemene informatie voor je begint
Informatie over werkkleding, ICT, onderwijs e.d. lees meerAlgemene informatie voor je begint
Bekijk de informatie:
-
Alle medewerkers en stagiaires krijgen na identificatie een personeelspas. U kunt een leenbadge halen bij het facilitair servicebureau (eerste verdieping tussen A en B vleugel, schuin tegenover het restaurant). De badge geeft u toegang tot garderobes, bibliotheek, fietsenstalling etc. De badge dient op de laatste dag van het co-schap weer ingeleverd te worden.( ze kosten €10,00 maar ze kunnen gerecycled waardoor we deze kosten niet doorberekenen).
-
Deze worden verstrekt door het ziekenhuis.
Bedrijfskleding kan door middel van de ZGV-pas worden afgehaald door middel van de uitgifte- en innamekast (KIK/KUK) in ruimte D-1.27.
-
De functie van coördinator arts-assistenten en co-assistenten wordt vervuld door Ceciel Ratering. bereikbaar op tel nr. ( 0318-43) 4610. Zij is op woensdag afwezig.
-
Het ziekenhuis heeft een bibliotheek inclusief Cd-rom faciliteit en Internet aansluiting die ter beschikking staat van de co-assistent (toegang buiten kantoortijden middels badge).
-
Elke eerste dinsdag van de maand is er een co-lunch bijeenkomst georganiseerd van 12.30 -13.30 uur. Deze vindt plaats in vergaderruimte “de Bruggesteeg” op de 2e etage ( tussen de rode en gele vleugel)
Vanuit de co-raad ( voor de co-assistenten uit Utrecht) en met de coördinator co-assistenten kan er dan geëvalueerd worden.
-
Je krijgt een inlogcode voor de PC. Deze bestaat uit je achternaam + voorletter; wachtwoord eerste maal 12345. Hiermee kun je outlook openen. Via outlook ontvang je een mail van de afdeling applicatiebeheer waarin je inlogcode voor X-Care en Norma aan je bekend wordt gemaakt. Mocht dit niet werken dan neem je contact op met de coördinator tel : 4610 of met de helpdesk ICT tel: 4511. Met je inlogaccount voor de PC kun je op elke PC in het ziekenhuis werken, ook in de bibliotheek.
-
Binnen de maatschappen is onderwijs verschillend geregeld. Elke vrijdag - behalve in de vakanties - is er een lunchbijeenkomst voor huisartsen, specialisten en arts-assistenten en co-assistenten. Deze bijeenkomsten vinden plaats in het Auditorium van 12.30-13.30 uur. Tijdens een lunchbijeenkomst wordt een presentatie gehouden door een huisarts of specialist, in een enkel geval door het Palliatief Consulenten Team of een andere (externe) organisatie. Aan de orde komen: casuïstiek, nieuw onderzoek, nieuwe technieken etc.
-
Op de 1e etage tussen de blauwe en rode vleugel is het personeelsrestaurant van ons ziekenhuis gevestigd.
Openingstijden- maandag tot en met vrijdag: 8.30-15.30 uur
- weekend: 9.00-15.00 uur
- lunchbuffet: 11.30 - 13.30 uur
- begane grond in de centrale hal
- eerste verdieping bij het personeelsrestaurant
- tweede verdieping bij de hartbewaking
- vierde verdieping bij de kinderafdeling
- derde verdieping bij de intensive care