Het digitaal portfolio handleidingen en video's
Op deze pagina vind je handleidingen en kennisclips voor het optimaal gebruiken van het digitaal portfolio. Ook leggen we uit wat EPA's zijn en hoe korte praktijkbeoordelingen (KBP's) werken.
Contact
Heb je vragen over het digitaal portfolio, mail deze dan via onderstaande knop. Heb je vragen over een episode, mail deze dan direct aan de episode coördinator.
stuur een e-mailInloggen portfolio coassistenten
FAQ digitaal portfolio
Mocht je vragen hebben over het digitaal portfolio. Check of deze hier tussen staat.
lees meerFAQ digitaal portfolio
-
Wat je hier invult heeft geen gevolgen, kies daarom voor de begin- en einddatum van je masterfase.
-
Hier wordt op dit moment aan gewerkt. Dit zal op termijn mogelijk zijn.
-
Sluit op de computer de logboeken van de bachelor door op ‘Ingevoegde logboeken’ te gaan staan > de logboeken van de bachelor aan te vinken > op ‘Sluiten’ te klikken. Bij ‘Status’ komt vervolgens te staan dat de logboeken ‘Gesloten’ zijn.
Deze logboeken zie je in Scorion X op je tablet alleen nog als je klikt op 'gesloten' formulieren. Zie het voorbeeld.
-
Nee, de begeleider krijgt alleen een mail ter bevestiging dat er in zijn naam een KPB is ingevuld voor jou als coassistent. In de mail staat een link zodat hij de feedback kan teruglezen. Aanpassen kan dan niet meer.
-
Dat kan, maar pas wel op dat je niet zo gaat zitten dat hij klemt komt te zitten. Het scherm kan dan kraken.
-
Log in met je s-nummer. Lukt dit niet, probeer dan: "radboudgnkbmw_sxxxxxxx"
-
Vul feedback zelf vast in in je KPB formulier. Dan hoeft de supervisor alleen nog te controleren en accorderen.
-
Voor het bewerken van grotere documenten en het klaarzetten van KPB formulieren, gebruik je de computer. Voor het ontvangen van feedback op de werkvloer gebruik je de mini-tablet.
-
Het is mogelijk om een individuele reflectie op te slaan als pdf-bestand. Dit kan door in het formulier ‘individuele reflectie’ te klikken op ‘rapportage’. Deze pdf kan worden toegevoegd als bijlage bij een beoordelings- of ander formulier.
-
Je krijgt toegang op de eerste dag van cAIM. Voor die tijd zie je de masteronderdelen nog niet. Heb je voorafgaand aan de master niet gewerkt met het digitale portfolio, dan krijg je op de eerste dag van cAIM toegang. Je ontvangt hierover geen apart bericht.
FAQ voor opleiders en beoordelaars
Mocht je vragen hebben over het digitaal portfolio. Check of deze hier tussen staat.
lees meerFAQ voor opleiders en beoordelaars
-
Als je per ongeluk een verkeerde beoordeling invult en het formulier afsluit, vul dan geen her-formulier in. Dit kan gevolgen hebben voor cum laude regelingen, gebruikte herkansingsmogelijkheden etc. Neem contact op met de ondersteuning (via eportfolio.rha@radboudumc.nl) om het oorspronkelijke formulier weer op bewerken te laten zetten.
Als dat is gebeurd, blijft het formulier op voortgang 'klaar' staan. Wel is het formulier weer te openen (de status). Zoek het formulier op bij de naam van de student om de correcte beoordeling in te vullen.
Digitaal portfolio in vogelvlucht
Het digitaal portfolio in vogelvlucht
Feedback aan de hand van EPA's en KPB's informatievideo
Tussen- en eindbeoordeling informatievideo
Algemene informatie
Werken met het digitaal portfolio kennisclip
Coassistent op de werkvloer kennisclip
Werken met het digitaal portfolio overzicht
Informatie voor coassistenten over werken met Scorion en Scorion X. bekijk pdfEntrustable Professional Activities en korte praktijkbeoordelingen
EPA's en KPB's kennisclip
Werken met EPA's de belangrijkste punten
Er zijn 4 EPA’s: 'medisch consult’, ‘medische verrichtingen’, ‘begeleiden en informeren’ en ‘communiceren en samenwerken’. Daarnaast een vijfde: de vrije categorie. lees meerZakkaartjes met leerdoelen per episode
Handige documenten
Meer informatie over EPA's, het digitaal portfolio en het werken daarmee.
lees meerProfessionaliteit in het portfolio
Professionele ontwikkeling kennisclip
Professionele ontwikkeling
Lees meer over professionele ontwikkeling en het Persoonlijk Ontwikkelplan (POP). bekijk pdfBeoordeling en feedback
Feedback geven en ontvangen kennisclip
Tussentijdse en eindbeoordeling kennisclip
Algemene tips voor feedback
Bij het geven van feedback loont het om met een aantal zaken rekening te houden. lees meerAlgemene tips voor feedback
- Zeg wat u goed vindt en waarom
- Toelichting: coassistenten die iets nieuws moeten leren, doen soms iets 'op goed geluk'. Horen dát zoiets goed was en waarom is eveneens zeer leerzaam.
- Wees concreet en specifiek
- Niet: "Je bakt helemaal niets van de tractus circulatorius anamnese",
Wel: "Die en die specifieke informatie ontbreekt: je vergeet te vragen naar
nycturie en orthopnoe".
- Niet: "Je bakt helemaal niets van de tractus circulatorius anamnese",
- Geef feedback zo dat die niet kan worden opgevat als kritiek op de persoon
- Niet: "Dat heb je niet slim aangepakt" (de coassistent kan denken: hij vindt
mij dom)
Wel: "Je hebt die en die richtlijn niet gevolgd".
- Niet: "Dat heb je niet slim aangepakt" (de coassistent kan denken: hij vindt
- Geef feedback op een rustig moment
- Dus bijvoorbeeld niet wanneer een coassistent geëmotioneerd is of wanneer hij of zij net al veel corrigerende feedback te verwerken heeft gekregen.
- Let op de toon van de feedback
- Praat rustig en vriendelijk. Een boze, verongelijkte of sarcastische toon kan
neutrale of zelfs positieve woorden een negatieve betekenis geven.
- Praat rustig en vriendelijk. Een boze, verongelijkte of sarcastische toon kan
- Geef aan hoe het gedrag of het product te verbeteren is
- Bijvoorbeeld: "Als je tijdens de anamnese alleen wat steekwoorden opschrijft hoef je minder vaak op je beeldscherm te kijken en kun je meer tijd besteden aan aandacht voor de patient."
- Controleer of de feedback is begrepen
- Vraag wat de coassistent gaat doen met de feedback
- Geef ook spontaan feedback als daar aanleiding toe is
- Meestal zal de coassistent zelf vragen om feedback, maar in sommige gevallen wil je als supervisor spontaan feedback geven. Dit kan gaan over zowel positieve als negatieve zaken die volgens jou in het portfolio behoren. Bespreek dit met de coassistent en zorg dat de coassistent het verwerkt in zijn of haar portfolio.
De coassistent is ‘in the lead’
- Geef van tevoren aan waar je op beoordeeld wil worden. Hierdoor kan de beoordelaar hier specifieker op letten.
- Vraag actief: wat ging er goed?
- Vraag actief: wat kan er beter?
- Vraag actief: wat vind je van mijn professionele houding?
- Vraag actief: heb je nog opmerkingen ten aanzien van professioneel gedrag (tip/top)
Meer informatie
Wil je hier meer over weten? Bekijk de kennisclip Feedback geven en ontvangen.