Workshops
Voor onderstaande workshops kun je je in januari aanmelden. Je ontvangt van ons een seintje als deze inschrijving is geopend. Let op: wees er dan snel bij, want sommige workshops hebben een maximaal aantal deelnemers.
1. AAN DE SLAG MET GEDRAGSVERANDERING
Hoe kun je als communicatieprofessional effectief werken met gedragskennis? Met welke motieven, weerstanden en omgevingsfactoren moet je rekening houden om doelgedrag effectief en langdurig te veranderen? Onder begeleiding van ervaren gedragsveranderaars ga je zelf aan de slag met een casus uit de ouderenzorg. Je doorloopt de eerste stap(pen) van het Behavior Change Model, een praktijkgericht stappenplan om in je werk gedragsinzichten toe te passen. De focus ligt hierbij op de eerste stap: de doelanalyse. Je leert hoe je je doelgroep afbakent en hoe je doelgedrag concretiseert.
Behavior Change Group
2. LAAGGELETTERDHEID? OOK IN JOUW ORGANISATIE!
Eén op de vier Nederlanders heeft moeite met het vinden, begrijpen, beoordelen en gebruiken van informatie over gezondheid. Een deel van deze groep is laaggeletterd, wat veel impact heeft op de levens van deze mensen. Hoewel het veel voorkomt, óók onder de groep werkende mensen en dus óók in zorgorganisaties, is onze samenleving slecht ingericht op mensen die moeite hebben met lezen en schrijven. Jennifer van den Broeke van Pharos, landelijk expertisecentrum gezondheidsverschillen, neemt ons mee in hoeveel laaggeletterdheid in jouw (werk)omgeving voorkomt en hoe wij er als communicatieprofessional zoal op kunnen anticiperen.
.PNG?lang=nl-NL)
.jpg?lang=nl-NL)
.PNG?lang=nl-NL)
Jennifer van den Broeke
3. MENSEN IN BEWEGING KRIJGEN? DAT KAN MET EEN VERHAAL!
Aandacht krijgen en vasthouden? Mensen in beweging krijgen? Dat kan met een verhaal!
Tijdens deze workshop word je door Harry Slagman meegenomen in de kracht van verhalen om jouw communicatieboodschap over te brengen. Waarom het werkt, hoe het werkt én wat jij er nu eigenlijk mee kunt in jouw dagelijkse werk. Ook ga je zelf aan de slag met een verhaal voor de organisatie waar jij werkt. Dit verhaal kun je een dag later direct gebruiken!


Harry Slagman
4. CO-CREATIE: Zorgprofessionals in de VVT: aan de slag voor én met de doelgroep
Het bereiken en betrekken van zorgprofessionals in de VVT is een grote uitdaging. Het plaatsen van berichten op intranet blijkt onvoldoende om zorgprofessionals te informeren, te inspireren en te activeren. Maar hoe bereik je deze doelgroep dan wel? Tijdens deze sessie gaan we samen aan de slag om deze vraag te beantwoorden. We verkennen verschillende benaderingen en manieren en je leert hoe je samen met zorgprofessionals uit jouw organisatie kunt kijken wat het best werkt in jullie organisatie. Mis deze kans niet om de toekomst van de VVT te vormen en te ontdekken.


Lieke de Jong


Alice Bakker
5. LEER PROFESSIONELE VIDEO’S MAKEN MET JE EIGEN SMARTPHONE
Leer zélf met je smartphone professionele video’s maken in deze praktische training van Geertje Algera. Video is tegenwoordig een belangrijke basisvaardigheid voor iedereen. Een video op website of sociale media is een handig communicatiemiddel. En de beste camera is de camera die je bij je hebt! Je smartphone dus. Daarom leren we in deze workshop de basis van video’s maken op je mobiel. Je leert professionele opnames te maken met een goede geluidskwaliteit, de juiste camerapositie en de best mogelijke lichtkwaliteit. Ook leer je dat je, door middel van de juiste (gratis) apps ook video’s kunt monteren, compleet met ondertiteling en rechtenvrije muziek.


Geertje Algera
Goed om te weten: Er worden tijdens deze workshop foto’s en video’s van elkaar gemaakt.
Nodig voor deze workshop:
- Smartphone liefst een model niet ouder dan 4 jaar (iPhone of Android)
- Je headset/oortjes van de smartphone
- Voorkennis over video’s maken is niet nodig
- Enthousiasme en een open instelling
Leerdoelen:
- Je bent op de hoogte van het belang van video in de huidige maatschappij
- Je weet de technische basics van filmen met je smartphone
- Je bent op de hoogte van apps voor monteren