Onderwijs Doelgroepen Docenten en begeleiders Nieuws voor docenten Aanwezigheidsregistratie via Academy Attendance

20 augustus 2024

Vanaf september 2024 zal in de bachelor Geneeskunde en Biomedische Wetenschappen het bijhouden van aanwezigheid van studenten voor het verplichte onderwijs plaatsvinden middels een digitaal systeem: 'Academy Attendance'. Dit ter vervanging van de meer omslachtige werkwijze van papieren registratie.

Met Academy Attendance wordt de aanwezigheid van studenten bij het verplichte onderwijs gemonitord en direct teruggekoppeld naar student, docent en leerlijn. Zo kan de aanwezigheid sneller, makkelijker en betrouwbaarder worden geregistreerd, waarbij ook studenten direct inzicht krijgen in hun aanwezigheid en studiegedrag.

Verplicht onderwijs

Academy Attendance wordt ingezet voor het verplichte onderwijs van de leerlijnen PPG, Research, Professionaliteit en Patientcontacten, KVS en CSI. In het rooster in MyTimetable is voor alle desbetreffende onderwijsonderdelen (lessen) het woord 'verplicht' of 'mandatory' opgenomen in de titel van de activiteit. Voor al het andere onderwijs is geen registratie via Academy Attendance (of anders) van toepassing.

Ben je als docent betrokken bij het geven van onderwijs voor de verplichte onderdelen van de bachelor Geneeskunde en Biomedische Wetenschappen, let dan op je mail met instructies en QR-codes. Zie ook de handleiding Academy Attendance voor docenten.

  • Meer weten over deze onderwerpen? Klik dan via onderstaande buttons door naar meer nieuws.

    Health Academy docenten

Meer nieuws


Nieuw portaal voor wetenschappelijke stages OnStage

3 september 2024

Vanaf september gebruikt het Radboudumc een nieuw portaal voor wetenschappelijke stages: OnStage. Met behulp van dit portaal kunnen studenten van de Medische Faculteit eenvoudig een passende stage vinden.

lees meer

OpenUp-regeling van start

2 september 2024

In de OpenUp-regeling werkt de Radboud Universiteit per 1 september samen met 23 andere Nederlandse onderwijsinstellingen. Doel is om het delen en hergebruik van zelfontwikkelde, digitale leermaterialen verder te stimuleren. ‘We hoeven zelf niet alles opnieuw uit te vinden.’

lees meer
  • Medewerkers
  • Intranet