Steeds meer scholen gebruiken digitale tools om leerlingen te laten leren. Deze tool zijn steeds vaker intelligent, door real-time feedback te geven en de lessen aan te passen voor de individuele leerling.
De elfde podcast gaat in op de huidige stand van zaken en enkele uitdagingen van deze technologie. Hoe breng je de behoefte van een individuele leerling in balans met die van de rest van de klas? Hoe gebruik je deze hulpmiddelen in hybride omgevingen van fysiek leren en digitaal leren? En zijn deze tools geschikt voor alle leerkrachten en leerlingen?
Gesprekspartners
Het onderwerp wordt tegen het licht gehouden in gesprek met:
- Inge Molenaar, universitair docent onderwijskunde aan de Radboud Universiteit
- Marieke van Osch, onderwijskundige bij het ministerie en Radboudumc
- Jorieke Willems van het onderwijsbedrijf Gynzy
Platform
De podcast-serie AI for Life is een initiatief om experts van Radboud AI en andere kennisinstellingen in de regio Nijmegen die beroepsmatig sleutelen aan data en algoritmes een laagdrempelig platform te bieden. Ook innovatieve ondernemers die deze kennis en expertise omzetten in zinvolle producten en diensten voor de samenleving komen hier aan het woord. Hoe gebruiken ze AI, welke afwegingen maken ze? Zien ze kansen, belemmeringen, onvermoede vergezichten? De redactie achter de podcast-serie bestaat uit Martijn Kriens (Briskr), Joey van Baarsel (Novio Tech Campus), Pieter Lomans (Radboudumc) en Tibor Bosse (hoogleraar Communicatiewetenschap en Kunstmatige Intelligentie Radboud universiteit).
-
Meer weten over deze onderwerpen? Klik dan via onderstaande buttons door naar meer nieuws.